top of page

Vernisáž: Sabína Školková

Sabína Školková je študentkou 4. ročníka katedry fotografie a nových médií na Vysokej škole výtvarných umení. Srdečne vás pozývame na vernisáž k výstave, ktorá sa uskutoční Od 12. apríla jej výstavu "Takto som to ja" môžete vidieť u nás v Kalabe. "Svoju prácu na tému mosty vnímam ako príležitosť pochopiť, prečo sa niekto rozhodne definitívne prerušiť kontakt s inou osobou, metaforicky - spáliť mosty. Asi najväčším príkladom z môjho osobného života je vzťah s mojím otcom. Na začiatku práce som sa s ním snažila po takmer šiestich rokoch nadviazať korešpondenciu, no neúspešne. Mojím hlavným dôvodom, prečo tému spracovať takto, bola kniha 'Ahoj tato milý Kubo' a 'V mene otca', z ktorých citáty sú zakomponované v inštalácií. Zobrazujem takmer neexistujúci vzťah pomocou starých fotografií, krátkych textov a dokumentov. Popri tom vytváram autoportréty na miestach, ktoré priamo aj nepriamo súvisia s mojím detstvom či spomienkami na otca. Riešim tak otázku, aký vplyv mala jeho neprítomnosť v mojom detstve na moju súčasnú osobu. Prichádzam k záveru, že akokoľvek by sa náš vzťah zmenil, alebo sa v budúcnosti zmení, minulosť to neovplyvní. Je pre mňa ťažké všeobecne definovať svoju tvorbu. V poslednom období sa venujem prevažne osobným témam, pri čom sa snažím vychádzať zo seba a svojich pocitov. Často je preto výsledkom autoportrét, čo mi niekedy uľahčuje spôsob vyjadrovania sa. Snažím sa fotku vnímať ako nástroj na pochopenie seba samej a na komunikáciu s ľuďmi."

Výstava potrvá v apríli a ukončí ju tradičná finisáž - termín sa dozviete včas.

Vybrali sme
Posledné príspevky
Archív
Hľadaj podľa tagov
No tags yet.
Sleduj nás
bottom of page