top of page

Vernisáž: Anna Mihoková

Anka sa narodila v decembri 1990 v Košiciach. Na ŠUVke v Košiciach vyštudovala keramiku. Posledných 6 rokov študuje na VŠVU na katedre SOI u Doc. Jána Hoffstädtera, akad. soch. V Bratislave býva so staršou sestrou Veronikou, ktorá je učiteľka. V Košiciach na ňu ale vždy čaká milujúca mamina Anička a ich dvaja psi. Anka miluje kone :)

Anka o svojej tvorbe:

"Prostredníctvom Krížikovej výšivky sa snažím o priblíženie tvorby svetových a slovenských výtvarníčok divákovi. V minulosti mala výšivka ženy zväzovať, udržiavať ich doma ale nakoniec sa paradoxne stala akýmsi prostriedkom oslobodenia. A to je j dôvod prečo som sa pre toto spojenie rozhodla. Nakoniec táto téma aj mne umožnila nájsť si vlastný vyjadrovací jazyk."

A ako sa študentka sochy dostala k vyšívaniu?

"Zaujala ma úloha výšivky v histórii žien. Vyšívanie ako činnosť mala ženy udržiavať doma, no v konečnom dôsledku ich oslobodila. Tým, že sa ženy stretávali, predávali si skúsenosti a vedomosti, ale úlohu zohral aj fakt, že už nevyšívali iba dečky a obrusy, ale začali ozdobovať aj seba. Túto myšlienku som sa rozhodla podporiť tým, že som vytvorila výšivky, ktoré priblížia divákovi tvorbu svetových a slovenských výtvarníčok prostredníctvom ich (podľa mňa) najznámejších výtvarných diel. Tieto vyobrazenia môžete vidieť na veľkých formátoch. Tie menšie sú moje autorské práce, ktoré vyplynuli z tejto témy. Prvou bola ležiaca vlčica ako symbol divokej ženy - výtvarníčky, ktorá sa nachádza v pozícii pre vlka netypickej - odovzdanej a zraniteľnej. Znázorňuje to situáciu ženy, umelkyne, ktorá sa na jednej strane snaží o sebarealizáciu a tvorbu ako takú a na druhej strane túži po rodine a deťoch, čo sú dve rozdielne často nezlučiteľné sféry. Ďalšie diela zachytávajú môj ironický pohlaď na mužsko - ženskú otázku v prostredí sochárskej katedry i osobného života."

Výšivky Anky Mihokovej si môžete v KALABe pozrieť do polovice novembra 2016.

Vybrali sme
Posledné príspevky
Archív
Hľadaj podľa tagov
No tags yet.
Sleduj nás
bottom of page